Over mij

Ik ben opgegroeid in een muzikaal nest en ontmoette “mijn instrument” – de harp – op mijn tiende. Daar kwam op een gegeven moment de liefde voor zingen bij en zong ik met veel plezier in verscheidene koren. Harp spelen Al van jongs af aan wilde ik, “als ik later groot ben”, iets met muziek doen. En dan het liefst ook met mensen werken. Die wensen kwamen samen in de opleiding voor muziektherapeut.

Tot op heden heb ik met veel plezier en verwondering gewerkt als muziektherapeut in de ouderenzorg. En ik kan me blijven verbazen over wat muziek teweeg kan brengen: de verbinding, het contact waar je het niet voor mogelijk had gehouden, de emotie en die kleine pareltjes van momenten. Het begon echter langzaamaan wel een beetje te kriebelen om iets “anders of nieuws” te gaan doen.

Muziektherapie ☛ Muziek op Schoot

In de tussentijd kreeg ik een prachtige dochter en ging er een heel nieuwe wereld voor me open! Ik gunde haar ook een muzikale start en was op zoek gegaan naar wat er zoal te bieden was. Rozemarijn Willemsen: Ukelele Zodoende kwam ik bij Muziek op Schoot. En tijdens die eerste les was ik verkocht. Wat was dát fantastisch! Bij mij vielen er een aantal puzzelstukjes op zn plek. Dít wil ik doen!
Wat een prachtige basis kun je kinderen, en hun ouders / verzorgers, door middel van muziek geven. Het is een feest van verbinding, verwondering en puur plezier.

Muziek standaard

Werkervaring en CV

Werkervaring

Rozemarijn’s Muziek, muziek educatie voor jonge kinderen
Docent Muziek op Schoot in opleiding: Muzieklessen schrijven en uitvoeren.
2023 – Heden
Brabantzorg, Ouderenzorg
Muziektherapeut: Muziektherapie opzetten. Observeren, indiceren, muziektherapeutische behandeling opstellen en uitvoeren, rapporteren, multidisciplinair overleg voeren, presentaties en voorlichting geven omtrent muziek in ouderenzorg.
2013 – Heden
Persoons Gebonden Budget
Persoonlijk begeleider: Ondersteuning en verzorging bij verstandelijk beperkte en autistische kinderen.
2009 – 2016
Nederlandse Vereniging voor Muziektherapeuten
Organisator: Organiseren van landelijke studiedagen.
2012 – 2014
De Waalboog, Ouderenzorg
Participant Pilot: Wonen in een verzorgingshuis. Contact maken met medebewoners, activiteiten organiseren, participeren aan de dagelijkse gang van zaken.
2013
Zorgspectrum Het Zand, Ouderenzorg en Revalidatie
Muziektherapeut: Observeren, indiceren, muziektherapeutische behandeling opstellen en uitvoeren, rapporteren en multidisciplinair overleg voeren.
2011 – 2013
Dimence, GGZ Oost-Nederland, Ouderenzorg
Muziektherapeut in opleiding: Onderzoek/effectmeting van het behandelproduct 'De Blues' (blues in de ouderenzorg).Muziektherapeutische sessies aanbieden en data verzamelen.
2012
Hans-Prinzhorn-Klinik (Duitsland), Psychiatrische instelling
Muziektherapeut in opleiding: Onderzoek/effectmeting van het behandelproduct 'De Blues' (blues in de ouderenzorg).Muziektherapeutische sessies aanbieden en data verzamelen.
2012
Zorgspectrum Het Zand, Ouderenzorg en Revalidatie
Stagiair Muziektherapeut: Observeren, indiceren, muziektherapeutische behandeling opstellen en uitvoeren, rapporteren en multidisciplinair overleg voeren.
2010 – 2011
SBO het Palet, Speciaal basisonderwijs
Stagiair Muziektherapeut: Klassikale muziekactiviteiten verzorgen voor kinderen van 9 tot 11 jaar.
2009 – 2010
Rozemarijn Willemsen
Muzikant: Optredens met harp bij evenementen, openingen, folkfestivals, bruiloften, etc.
2007 – heden
Schudden de Maracas
Maracas schudden

CV

Docent Muziek op Schoot
Stichting muziek met het jonge kind
2023
In opleiding
Neurologic Musictherapy
Artez, Enschede
2015
Certificaat behaald
Muzieksculpturen (o.a. familieopstelling)
Jack Verburgt
2014
Certificaat behaald
Harptherapie
Anouk Platenkamp
2010
Certificaat behaald
Creatieve therapie, medium muziek
Hogeschool Arnhem en Nijmegen, Nijmegen
2008 – 2012
Diploma behaald
Keyboard piano spelen