Ik ben opgegroeid in een muzikaal nest en ontmoette “mijn instrument” – de harp – op mijn tiende. Daar kwam op een gegeven moment de liefde voor zingen bij en zong ik met veel plezier in verscheidene koren. Al van jongs af aan wilde ik, “als ik later groot ben”, iets met muziek doen. En dan het liefst ook met mensen werken. Die wensen kwamen samen in de opleiding voor muziektherapeut.
Tot op heden heb ik met veel plezier en verwondering gewerkt als muziektherapeut in de ouderenzorg. En ik kan me blijven verbazen over wat muziek teweeg kan brengen: de verbinding, het contact waar je het niet voor mogelijk had gehouden, de emotie en die kleine pareltjes van momenten. Het begon echter langzaamaan wel een beetje te kriebelen om iets “anders of nieuws” te gaan doen.
In de tussentijd kreeg ik een prachtige dochter en ging er een heel nieuwe wereld voor me open! Ik gunde haar ook een muzikale start en was op zoek gegaan naar wat er zoal te bieden was.
Zodoende kwam ik bij Muziek op Schoot. En tijdens die eerste les was ik verkocht. Wat was dát fantastisch! Bij mij vielen er een aantal puzzelstukjes op zn plek. Dít wil ik doen!
Wat een prachtige basis kun je kinderen, en hun ouders / verzorgers, door middel van muziek geven. Het is een feest van verbinding, verwondering en puur plezier.
Werkervaring |
|
---|---|
Rozemarijn’s Muziek, muziek educatie voor jonge kinderen
Docent Muziek op Schoot: Muzieklessen schrijven en uitvoeren. |
2023 – heden |
Brabantzorg, Ouderenzorg
Muziektherapeut: Muziektherapie opzetten. Observeren, indiceren, muziektherapeutische behandeling opstellen en uitvoeren, rapporteren, multidisciplinair overleg voeren, presentaties en voorlichting geven omtrent muziek in ouderenzorg. |
2013 – 2024 |
Persoons Gebonden Budget
Persoonlijk begeleider: Ondersteuning en verzorging bij verstandelijk beperkte en autistische kinderen. |
2009 – 2016 |
Nederlandse Vereniging voor Muziektherapeuten
Organisator: Organiseren van landelijke studiedagen. |
2012 – 2014 |
De Waalboog, Ouderenzorg
Participant Pilot: Wonen in een verzorgingshuis. Contact maken met medebewoners, activiteiten organiseren, participeren aan de dagelijkse gang van zaken. |
2013 |
Zorgspectrum Het Zand, Ouderenzorg en Revalidatie
Muziektherapeut: Observeren, indiceren, muziektherapeutische behandeling opstellen en uitvoeren, rapporteren en multidisciplinair overleg voeren. |
2011 – 2013 |
Dimence, GGZ Oost-Nederland, Ouderenzorg
Muziektherapeut in opleiding: Onderzoek/effectmeting van het behandelproduct 'De Blues' (blues in de ouderenzorg).Muziektherapeutische sessies aanbieden en data verzamelen. |
2012 |
Hans-Prinzhorn-Klinik (Duitsland), Psychiatrische instelling
Muziektherapeut in opleiding: Onderzoek/effectmeting van het behandelproduct 'De Blues' (blues in de ouderenzorg).Muziektherapeutische sessies aanbieden en data verzamelen. |
2012 |
Zorgspectrum Het Zand, Ouderenzorg en Revalidatie
Stagiair Muziektherapeut: Observeren, indiceren, muziektherapeutische behandeling opstellen en uitvoeren, rapporteren en multidisciplinair overleg voeren. |
2010 – 2011 |
SBO het Palet, Speciaal basisonderwijs
Stagiair Muziektherapeut: Klassikale muziekactiviteiten verzorgen voor kinderen van 9 tot 11 jaar. |
2009 – 2010 |
Rozemarijn Willemsen
Muzikant: Optredens met harp bij evenementen, openingen, folkfestivals, bruiloften, etc. |
2007 – heden |
CV |
|
---|---|
Docent Muziek op Schoot
Stichting muziek met het jonge kind |
2023 – 2024
Diploma behaald |
Neurologic Musictherapy
Artez, Enschede |
2015
Certificaat behaald |
Muzieksculpturen (o.a. familieopstelling)
Jack Verburgt |
2014
Certificaat behaald |
Harptherapie
Anouk Platenkamp |
2010
Certificaat behaald |
Creatieve therapie, medium muziek
Hogeschool Arnhem en Nijmegen, Nijmegen |
2008 – 2012
Diploma behaald |